Det jag saknar allra mest

Nu under en del av höstlovet befinner jag mig i Örebro-området för att träffa Klara (skogsmullen), Lovisa (urhästen) och Moa (gryning). Skriver säkert ett inlägg senare om min vistelse i Örebro, men justnu kände jag bara för att dela med mig av lite tankar.
Igår satt jag och Klara i hagen med hennes hästar en stund medans solnedgången övergick till mörker som lystes upp av månen. "Vad är ridning, trickträning och sånt i jämförelse med det här, att sitta i hagen och bara vara med hästarna?" sa Klara ungefär. Jag kom då att tänka på Dilla, på våra stunder tillsammans.

Plötsligt slog det mig, att av allt vi har gjort tillsammans, som trickträningen, frihetsdressyren, alla cykelvändor, joggingvändor, långpromenader, lekstunder och allt vad vi har hittat på, så är det stunderna som vi delat tillsammans där vi inte har gjort nånting mer än att bara varit tillsammans som jag saknar allra mest. Det kan man kanske inte tro. Det är många som uttryckt sig ungefär såhär "åh vad tråkigt, du som har gjort så mycket jobb med den där ponnyn och ni som gjort så mycket tillsammans" när dom hört att jag skulle sluta som medryttare på Dilla. 
Men det är inte det som känns jobbigt. Att vi kommit en bit tillsammans och att jag nu måste "börja om" med en ny häst, det gör mig nästan ingenting. Det är de där små sakerna i vardagen som jag saknar. Det är dom stunderna jag saknar mest, det som har betytt allra mest för mig. De andra har bara varit en bonus. Det är så lätt att fastna i att bara vilja utvecklas och visa upp resultat av träning och att vilja vara på topp hela tiden. Men det är inte det dom är det viktiga.
Det här inser jag nu. Att det är dom små sakerna som faktiskt spelar roll, inte dom stora. Så tror jag faktiskt det är med allt, i slutet kommer det nog inte vara de stora grejerna i livet vi minns, utan de små, de vi vanligtvis tar för givet. Det gäller att uppskatta de lilla, släppa lite på all press på att prestera och börja njuta av det lilla som annars är så lätt att ta för givet.

/Amanda


Kommentarer
Postat av: Elin

Så underbart fint skrivet, jag förstår verkligen vad du menar. Man blir så beroende av resultat och framgång när egentligen, det är dom små sakerna som får en att vara lycklig. Hoppas du mår bra Amanda! ❤️

Svar: Tusen tack! ❤
Horse Thoughts - Hästtankar

2015-10-26 @ 14:09:28
URL: http://eliinolssons.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är så sant det du skriver! Man blir att tänka efter när man läser sådant här.

Svar: Vad kul att höra!
Horse Thoughts - Hästtankar

2015-10-26 @ 20:00:21
Postat av: Neapocalypse - en alternativ hästblogg

Jättefint skrivet. Och så sant. <3
"mys-dagarna" med clooney är dom jag älskar mest :)

Svar: Tack! känns bra att man börjat tänka på det
Horse Thoughts - Hästtankar

2015-10-27 @ 18:57:04
URL: http://neapocalypse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Horse Thoughts - Hästtankar

Jag som drev den här bloggen heter Amanda Nätt och är född -99. Idag bloggar jag istället på amandanatt.blogg.se. På den här bloggen kan man hitta gamla inlägg om allt möjligt som har med hästar och hästtankar att göra.




RSS 2.0