Ny kapson + vagnträningen

Det är lite kul för Dilla har börjat flema varenda gång jag tar fram kameran (det är alltså inte jag som ger henne kommandot, utan hon tar intiativet själv haha..). Antar att hon gillar att göra sig lite rolig på bild! 

Igår hade vi AR träning för Marie igen. Vi repeterade mest det vi gjorde förra gången. Jag kände att jag behövde en extra lektion i det för jag kände mig så osäker. Marie hade även med sig en kapson till Dilla som en annan av hennes elever ville sälja, lyckligtvis satt den riktigt bra på Dilla så nu har vi äntligen införskaffat en fungerande kapson! 
Den där vagnträningen. Som ni kanske har sett på veckoscheman är att vi har tränat massor på att Dilla ska kunna kliva i sin vagn. Jag har innan inte tränat detta, utan det är Dillas ägare dom tränat det med henne. Det har inte gått sådär jättebra då hon varit väldigt rädd att komma åt skacklarna med bakbenen och har helst inte velat stå med rumpan mellan skacklarna över huvud taget, har bara försökt ta sig därifrån eller kliva ut med bakbena så bara frambena står där i. Att backa henne där var inte ens att prata om.

Jag bestämde mig iallafall för att ta tag i det där problemet så att ägarna kan köra in henne nångång. Så från att inte alls velat kliva i vagnen går hon nu i med glädje på första försöket och kan backa flera steg utan minsta invändning. Tänk vad kul och lätt allt blir med positiv förstärkning :)


Kommentarer
Postat av: diamondscharm.blogg.se

Så charmig :D

Svar: Ja visst är hon :D
Horse Thoughts - Hästtankar

2015-07-26 @ 09:57:31
URL: http://diamondscharm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Horse Thoughts - Hästtankar

Jag som drev den här bloggen heter Amanda Nätt och är född -99. Idag bloggar jag istället på amandanatt.blogg.se. På den här bloggen kan man hitta gamla inlägg om allt möjligt som har med hästar och hästtankar att göra.




RSS 2.0