liten Jiva uppdatering

 
Det är inte mycket uppdatering på sociala medier om Jiva. Men vi tränar på iallafall. 2 dagar i veckan umgås vi, så det händer inte så jättemycket speciellt fort, men frammåt går det iallafall. Som ni ser på bilden över har vi hunnit med att undersöka "läskig" presenning som tydligen inte var så läskig. Vi har även börjar klickerträna. Vända bort huvudet för att få belöning börjar hon förstå, så nu har vi börjat lite smått mer targetträning för att befästa klickningen ännumer. 
 
Här kommer lite bilder som snälla Filippa tog på oss när vi lekte med presenningen för nån vecka sedan:
*Tugg och gäsp..* "det här var väl inget farligt..." 
Är det inte konstigt när massa spänningar i kroppen släpper och ponnyn blir totalt avslappnad när man tar fram en presenning? hmmm....
 
Hon slår nästan Smilla i lugnhet kring presenning, lite imponerad är jag faktiskt. Det som inte blev med på bild var när Filippa hjälpte mig att hålla upp presenningen så att Jiva kunde gå fram och tillbaka under den, och att vi gick med den mot henne och drog den över henne framifrån. Det enda som var lite läskigt var när vi kom bakifrån och skulle dra den över henne och prassla samidigt. Då flyttade hon lite på sig. En annan häst hade ju flygit rakt upp i luften haha.. cool ponny eller vadå?
 
/Amanda


Kommentarer
Postat av: Beatrice Rudberg

Haha, Russel älskar att jaga presenningen, men så fort den kommer mot honom får han panik;)

Svar: hahaha söt ;)
Horse Thoughts - Hästtankar

2015-08-01 @ 13:21:17
URL: http://coloursforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Horse Thoughts - Hästtankar

Jag som drev den här bloggen heter Amanda Nätt och är född -99. Idag bloggar jag istället på amandanatt.blogg.se. På den här bloggen kan man hitta gamla inlägg om allt möjligt som har med hästar och hästtankar att göra.




RSS 2.0